بررسی اخراج اساتید دانشگاه و استادی مداح معروف
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 69
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 133
:: بازدید ماه : 2725
:: بازدید سال : 8953
:: بازدید کلی : 364083
نویسنده : عبدالرضا جودکی
یک شنبه 19 شهريور 1402

 ماجرای اخراج 58 استاد دانشگاه چه بود؟

علی شمسی پور با اشاره به ادعای برخی از جراید مبنی بر اخراج ۵۸ استاد دانشگاه در دولت سیزدهم گفت: ما حقیقتاً گله داریم از برخی از رسانه‌ها که بدون تحقیق و بعضا با نیات و اغراض سیاسی و درجهت تخریب آموزش عالی کشور اقدام به نشر برخی از اخبار می‌کنند که غالب آن اخبار کذب است و باعث تأسف است که به چارچوب‌ها و قواعد شناخته‌شده امر رسانه چه از جهت قانونی چه از جهت اخلاقی پای‌بند نیستند.

وی ادامه داد: اولا این‌که وزارت علوم تحقیقات و فناوری قدر اساتید را می‌داند و ما از همه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه که بیش‌از ۶۰ هزار نفر هستند تشکر می‌کنیم، بابت نقش مهمی که در پیشرفت علمی و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا و تربیت نیروی انسانی زبده و دانا و توانا برای کشور دارند و همچنین نقش مهمی که در تلاش برای حل مسائل کشور چه در حوزه‌های صنعتی و چه در حوزه‌های اجتماعی و دیگر حوزه‌ها دارند؛ حتماً باید قدردانی و تشکر کنیم و قدر تمام این بزرگواران را می‌دانیم.

سخنگوی وزارت علوم افزود: اما این ادعایی که جریده مورد نظر داشته و اعلام کرده است که ۵۸ نفر از اعضای هیات علمی در دولت سیزدهم و همچنین ۸۵ نفر در دولت نهم و دهم اخراج شده‌اند، فارغ از این‌که این ادعا چقدر درست است، باید عرض کنم که متأسفانه این جریده فراموش کرده یا خواسته فراموش کند که در دولت یازدهم و دوازدهم ۳ هزار نفر را اخراج کردند، بورسیه‌های مظلومی که بچه‌های متخصص، جوان، تحصیل‌کرده و نخبگان این کشور بودند به بهانه این‌که ممکن است پرونده چند نفر از آنها ایراداتی داشته باشد، تمام آنها را به یک چوب راندند و با اغراض پلید سیاسی و نیت سیاه خود این‌ها را طرد و بی‌حیثیت کردند و جامعه علمی کشور را از حضور این‌ها محروم کردند.

وی ادامه داد: قاعدتاً می‌دانید، این هشتاد و اندی که در دولت نهم و دهم ادعا شده و این ۵۸ نفری که ادعا شده در دولت سیزدهم اخراج شده اند، در برابر آن ۳هزار نفر هیچ است، که قرار بود هیات علمی شوند و متأسفانه آنها را از حق قانونی و حق شرعی خود محروم کردند و اگر قرار بر این باشد که کسی مدعی باشد در این خصوص، ما مدعی هستیم که چرا سه هزار نفر از بچه‌های مملکت را بلاتکلیف رها کردند و از آموزش عالی بیرون انداختند این دو عدد اصلاً باهم قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: نکته دوم این‌که در خصوص این ۵۸ نفر تک به تک بررسی دقیق انجام داده‌ایم و بررسی ها نشان می‌دهد غالب این ادعاهایی که انجام‌شده، کذب و دروغ محض است و من تعجب می‌کنم که چطور شرمسار و خجالت‌زده نیستند که این دروغ‌ها را در جامعه رواج می‌دهند!

شمسی پور افزود: از این لیست ۵۸ نفر ۳ نفر مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که به وزارت علوم ارتباطی ندارند و ۱۷ نفر دیگر مربوط به دانشگاه آزاد هستند که خودشان باید پاسخ دهند و ارتباطی به وزارت علوم ندارند، ۳۸ نفر باقی‌مانده مربوط به وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند که وضعیت همه آن‌ها را توضیح می‌دهم.

وی ادامه داد: از این ۳۸ نفر باقی‌مانده که ادعا شده اخراج شده اند، ۳ نفر بازنشسته هستند و بازنشسته شدن کارمندان دولت امری جاری و متداول است این افراد به سن بازنشستگی رسیده اند، سن این افراد و سابقه خدمتشان به حد مندرج در آیین‌نامه رسیده و دانشگاه طبق آیین‌نامه استخدامی اعضاء هیات علمی آن‌ها را بازنشسته کرده‌است این بازنشستگی‌ها هیچ ربطی به اخراج و اغتشاشات ندارد و جالب است که بدانید یکی از این ۳ نفر قبل‌ از فتنه سال ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌است.

سخنگوی وزارت علوم یادآورشد: پس ۳نفر از این‌ها بازنشسته شده اند، سن و سابقه خدمتشان به بازنشستگی رسیده است و همین الان هم ماهانه چند نفر از اعضای هیات علمی در یک فرایند عادی و قانونی بازنشسته می‌شوند.

وی ادامه داد: ۳ نفر دیگر از این اساتید پرونده قضایی خارج از وزارت علوم دارند و این ارتباطی به وزارت علوم ندارد و طبق قانون از ما خواسته می‌شود این‌ افراد تعلیق شوند تا تعیین تکلیف قضایی شوند، بنابراین، این سه نفر هیچ ارتباطی به وزارت علوم ندارند، پرونده آن‌ها پرونده قضایی است، باید ببینیم چه کاری کرده اند که قوه قضاییه آن‌ها را مورد بازخواست قرار داده است.

شمسی پور ادامه داد: از این لیستی که مورد ادعا است ۵ نفر از این اساتید اکنون عضو هیات علمی هستند و به دروغ این‌ها را اخراجی نامیده‌اند این‌ها افرادی هستند که از جایگاه مدیریتی که داشتند، یا با استعفای شخصی کنار رفته‌اند یا تغییر مدیریتی رخ داده است و این پنج نفر جابه‌جا شده اند به‌عنوان مثال دکتر رحمت صادقی که رئیس دانشگاه کردستان بود و الان عضو هیات علمی بوده و یک‌سال و چند ماه نیز در دولت سیزدهم کار کرده‌است، پارسال جای خود را به دکتر قادر زاده داده است و با عزت و احترام این جابجایی انجام‌شده است و وی همین الان نیز عضو هیات علمی دانشگاه کردستان بوده و بسیار محترم است.

وی افزود: دروغ بعدی این‌جا آشکار می‌شود که ۵ نفر از افرادی که ادعا کردند اخراج شده اند، اصلاً اخراج نشده اند، تغییر مدیریت اتفاق افتاده، جایگاه مدیریتی آن‌ها یا عوض شده یا به فرد دیگری واگذار شده‌است که سالیانه ۱۰۰ ها مدیر در کشور تغییر می‌کنند و این هم در مدیریت کشور امری مرسوم و معمول است.

شمسی پور ادامه داد: مورد دیگر این است که یک نفر از این لیست موردنظر بدون اجازه دانشگاه، از کشور خارج شده است و باز نگشته است و الان تکلیفش اصلاً مشخص نیست. منتشر کنندگان این گزارش کذب نام وی را جزء اخراج شده ها ذکر کرده‌اند، درحالی‌که وی خودش به خارج از کشور رفته است و هیچ ارتباطی به مدیریت دانشگاه نداشته است و بدون اجازه دانشگاه رفته است و اکنون نیز بلاتکلیف است، این‌هم یک دروغ دیگر که اینها عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: ازاین لیست ۳۸ نفر ۷ نفر اصلاً هیئت‌علمی نبودند که بخواهند اخراج شوند، این‌ها قرارداد حق‌التدریس داشتند مانند هزاران نفر دیگر که با دانشگاه‌های مختلف کشور قرارداد حق‌التدریس دارند و می آیند و دو واحد یا هر تعداد واحد درسی که مشخص شده را ارائه داده و می روند و هیچ رابطه استخدامی با دانشگاه ندارند و این یک روال طبیعی است، ۷ نفر از این‌ها جزء این افراد بودند، یعنی حق‌التدریس بودند و هیچ قراردادی با دانشگاه نداشتند. بعد از آن دانشگاه صلاح بر این دانسته که این‌ها جابه‌جا شوند و افراد دیگری جایگزین آن‌ها شوند که این هم باز نشان می‌دهد این کسانی که این مطلب را اشاعه دادند، قصد سو داشتند و نیت خیری وجود نداشته، چرا که ۷ نفر را به دروغ گفتند اخراج شده اند که این‌ها نیز جزء موارد حق‌التدریس بودند و هیچ ارتباطی به این مسائل نداشتند.

سخنگوی وزارت علوم افزود: ۳ نفر از این اساتید که اسم آنها نیز آمده است در هیات انتظامی اعضای هیات علمی به دلایل مختلف پرونده دارند و هیچ حکمی برای آن‌ها هنوز صادر نشده است و مشغول تدریس هستند ولی نویسندگان این مطلب به‌صورت مغرضانه اسامی این افراد را به عنوان لیست ۵۸ نفر به‌عنوان اخراجی اعلام کرده اند که این نیز یک دروغ بزرگ است. درحالی‌که کسی که پرونده او در هیات انتظامی اعضای هیات علمی می‌آید ممکن است اصلاً تبرئه شود و یا حکم سبک بنا به جرمی که مرتکب شده‌است بگیرد.

وی تاکید کرد: تازه آن‌هم جای اعتراض دارد و روال قانونی دارد. این سه نفر هم به دروغ به عنوان اخراجی‌ ذکر شده اند. یک تعدادی از این افراد هستند که ۷ نفرند، که یا رکود علمی داشتند یا پایه‌های سالیانه خود را دریافت نکرده‌اند یا این‌که درخواست برای تمدید سنوات پیمانی نداشتند و به‌هرحال ارتباط‌شان توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه قطع شده‌است که این به‌هرحال یک روند و روال قانونی است که وجود دارد.

شمسی پور تاکید کرد: ۷ نفر دیگر از این لیست در اغتشاشات اخیر کنشگری مجرمانه داشتند، توسط هیات انتظامی دانشگاه مربوطه محاکمه شدند و به مدت یک تا دو نیمسال تحصیلی معلق شدند، ولی بازهم مسئله درمورد این‌ها اخراج نیست با وجود این‌که کنشگری مجرمانه در اغتشاشات پارسال داشتند حکمی هم که برای آن‌ها صادرشده است یک تا دو نیمسال تعلیق است، درواقع معلق شدند که باز مسئله اخراج درمورد این‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: نکته‌ بعدی‌ این‌که ۲نفر از این اساتید به‌دلیل تخلفاتی که داشته‌اند توسط مراجع ذی صلاح رد صلاحیت شدند، استعلام این دو نفر منفی است و دانشگاه به اجبار با آنها قطع همکاری کرده است. هیچ کسی نباید به خود اجازه دهد از افرادی که درشغل مهمی قرار می‌گیرند و استعلام این افراد توسط مراجع صالحه منفی اعلام می شود، بخواهد از آن استفاده کند، این امری کاملا قانونی است. دلایل آن نیز مختلف است برخی مواقع به دلایل اخلاقی و برخی مواقع به دلایل امنیتی است و این ۲ نفر نیز به این شکل با آنها قطع همکاری شده است.

وی ادامه داد: همان‌طورکه ملاحظه کردید، از این ۵۸ نفراساتیدی که در این دولت ادعا شده اخراج شده اند، ۳۸ نفر مربوط به وزارت علوم بود که غالب این موارد دروغ و کذب بود و حتماً جریده مربوطه باید راجب دروغ هایی که گفته است عذرخواهی کند و پاسخگو باشد.

شمسی پور ادامه داد: تعداد محدودی درواقع داشتیم که مربوط به اغتشاشات سال گذشته بود یا به مدت یک یا دو نیمسال معلق شدند و یک تعداد هم که بحث رکود علمی آنها مطرح بوده‌است. واقعاً این ادعاهای دروغ باعث می‌شود که جو روانی کشور در تلاطم قرار گیرد، برخی هستند که دوباره می‌خواهند شلوغ‌کاری در کشور راه‌اندازی کنند، برخی از جریان‌های سیاسی به‌دنبال مطامع سیاسی خود هستند، بنابراین از دستاویز قرار دادن هر خبر کذبی کوتاهی نمی‌کنند.

وی افزود: امیدوارم که اهالی رسانه هوشمندی به خرج دهند، همان‌طورکه اکثر اهالی رسانه همین‌گونه هستند، حواس‌شان به کشورشان و دانشگاه شان که خانه خود آنها است باشد که خدای نکرده مشکلی برای بچه های این کشور پیش نیاید.

وی ادامه داد: همچنین خدای نکرده مسیر رو به رشد کشور منحرف نشود و برای حرکت روبه‌رشد، دست‌انداز و مانع قرارداده نشود و کشور ما به سمت صلاح و آرامش حرکت کند.

شمسی پور در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر پرونده شریفی زارچی چگونه است افزود: هیات جذب دانشگاه وی را فاقد صلاحیت علمی یا عمومی دانسته و قرارداد وی را تمدید نکرده است طی نامه‌ای به مرکز جذب اعضای هیات علمی جذب وزارت علوم ارجاع شده و در هیات مرکزی جذب هم به‌اتفاق آرا این حکم تأیید شده است، این دیگر از اختیار دانشگاه خارج است و فرد مورد اشاره بیست روز مهلت دارد تا از طریق روال قانونی و طبق ضوابط جاری که وجود دارد اعتراض خود را به مراجع ذی صلاح قانونی ارائه دهد.

 
منبع: مهر
 

با استادی که دانشجورا به اغتشاش تحریک می کند، چه باید کرد؟

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی درباره جوسازی‌ها و اظهارات کذب اخیر برخی رسانه‌ها تحت عنوان اخراج اساتید گفت: درباره اینکه دشمن دنبال پیدا کردن سوژه ای است که بتواند آشفتگی روانی در جامعه را ترویج کند، شکی نیست؛ از ابتدای انقلاب در هر موقعیتی در این کشور به این بزرگی در هر گوشه‌ای اگر اتفاقی رخ می‌داد، اقدام به بزرگ نمایی آن می‌کرده و کاه را به کوه تبدیل می‌کند یا اینکه برخی پیشرفت‌ها را کوچک نمایی کرده و کوه را تبدیل به کاه و مردم را مشغول آن می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌دانم با این فضای مجازی یَله و رها که هر روز با روان مردم بازی می‌کنند، می‌خواهند چه کنند؟ دستگاه قضا و دستگاه‌های مسئول باید به این مسائل توجه کنند؛ یکی از شاخص‌های مهم امنیت در هر کشوری، امنیت روانی مردم است اگر هر روز مردم در کشور با دهها خبر دروغ و شایعه و جوسازی‌های هدف دار روبه رو شوند، دیگر زندگی برایشان تلخ خواهد شد.

حفظ آرامش روانی جامعه، موضوعی ملی است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تعدادی از مردم اگرچه بعضا با مشکلاتی در بخش‌های معیشتی روبه رو هستند، اما به هر حال درآمدی دارند گفت: حتی آنهایی هم که متمول هستند، مشکلاتی دارند اعم از مشکلات اقتصادی و غیر آن؛ لذا حفظ آرامش روانی جامعه یک مسأله ملی است عده ای نمی توانند با سوءاستفاده از فضای مجازی برنامه ریزی کرده و ذهن مردم را به هم بریزند و مرتبا بر اعصاب مردم سنگ پا بکشند.

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مگر در دانشگاهها متخلف وجود ندارد؟ دانشگاهی‌ها هم ممکن است مانند سایر اقشار جامعه تخلف کنند؛ آیا دانشگاهی که ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجو و چند صد عضو هیأت علمی دارد، همگی عابد و زاهدند؟ رئیس دانشگاه اگر تخلفی از استادان دید، چه برخوردی باید بکند؟ حال اگر طبق قانون با متخلف برخورد کرد، اتفاقی می افتد؟ آنهایی که جوسازی می کنند و می‌گویند که با استادها برخورد می‌شود اصلا می‌دانند که این فرد چه تخلفی کرده است چرا با روان مردم بازی می کنید؟

وی تاکید کرد: یک واژه ای را مرتبا روی آن مانور می‌دهند اما نمی‌گویند که امروز از برکت وجود نخبگان با غیرت است که چرخ صنعت هسته ای می‌چرخد و صنایع دفاعی روزبه روز بر قدرت آن افزوده می‌شود یا آنهایی که صنعت ماهواره ای را رشد داده اند و از لحاظ علمی می‌توانیم در دنیا حرفی برای زدن داشته باشیم یا نخبگانی که سلول‌های بنیادین را به دستاوردی برای ارتقای سطح زندگی مردم تبدیل کرده اند را چرا نمی‌بینند؟ اما در گوشه ای از یک دانشگاه یک استاد تخلف کرده را بزرگنمایی می کنند؛ اینها جوسازی و برای ایجاد ناامیدی در مردم است.

اعلام شود که افراد اخراجی چه تخلفی کرده‌اند تا مردم اسیر جوسازی رسانه‌ها نشوند

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: معتقدم باید به کارهایی که برای ارتقای معیشت مردم در حال انجام است پرداخته شود نه اینکه هر دروغ و شایعه ای را در فضای مجازی منتشر کنند و به آن ضریب بدهند؛ فرقی بین نخبه و غیر نخبه نیست چه طور کارگری که در حال عرق ریختن در تابستان است باید طبق ضابطه عمل کند و اگر تخلف داشت، اخراج شود اما یک استاد دانشگاه اگر تخلف داشت، با دسته گل به استقبالش بروند؟

وی افزود: اعتقاد من بر این است که دستگاههای مسئول با این موارد برخورد کنند و صریحا اعلام کنند که این افراد چه تخلفاتی داشته اند و چه کرده اند؛ اگر در اغتشاشات استاد دانشگاه به جای تدریس در کلاس درس، آنچه رسانه های بیگانه می‌گویند را تکرار کند و دانشجویان را ترغیب به خروج از کلاس درس کند نباید به او چیزی گفت؟

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: به نظر من هر فردی باید در چارچوب شأن و جایگاه خودش حرف بزند و اظهار نظر کند حالا هر فردی که می خواهد باشد؛ چه وزیر و وکیل یا استاد دانشگاه باشد چه کارگر و بازاری؛ معتقدم با کسانی که اینطور برخورد شده، باید پرونده شان رو شود که چرا با اینها برخورد شده و چه کارهایی کرده اند.

منبع: ایرنا
 

چطور بدانیم دلسوز جامعه کیست؟

بهترین راه برای رسیدن به حق بطوریکه نتوان آنرا از باطل تشخیص داد، دست دامن به قرآن و سیره امامان معصوم (ع) است.  

با وجودیکه اتفاقاتی که در آن زمان(ائمه علیه السلام) افتاده است شبیه همین اتفاقاتی است که در جامعه ما بوجود می آید. یکی از منابع گرانسنگ کتاب ارزشمند نهج البلاغه است. این کتاب راهگشای تمام دردهای جامعه ما و حتی دیگر جوامع می باشد. 

مسائلی در کشور در حال گذار است، با وجودیکه این مسائل در مجرای قانون حل می شود، ممکن است به مزاج گروهی یا حزبی خوش نباشد. اگر این گروه ها تابع قوانین جامعه باشند و انصافا برای پی گیری مسائل از دریچه صداقت نگاه کنند و اظهار نظر نمایند ایده آل است ولی اگر از دریچه منافع گروهی، جناحی و حزبی به آن نگاه کنند، هم قانون را زیر پا گذاشته اند و هم جامعه را دچار دردسر می کنند. 

اگر برخورد با مسئله و مشکل جامعه از نوع دوم باشد، چون از انصاف و صداقت خبری نیست، متاسفانه پی گیریها جناحی می شود و طرف برای اینکه خود را محق در افکار عمومی جابزند آسمان و ریسمان را به هم می بافد و به جایی می رسد که بوی فتنه به مشام شنونده و یا خواننده می رسد. این طیف فکری برای اینکه مخاطب را قانع نماید به آیات الهی و جملات مردم پسند متوسل می شوند، به قول امیر مومنان علی (ع)، از سخنان حق برای رسیدن به باطل استفاده می نمایند. انصافا به بیانیه های زیر اگر خوب دقت نمائیم، آیا جناحی برخورد نکرده اند؟ چطور وقتی که دولت آقای روحانی (هم سوی همین جناح ها)بیش از سه هزار نخبه را نمی گذارد مراحل علمی خود را طی نمایند. به نظر این جناح ها عیبی ندارد و صدمه به جایی نمی زند! ولی  با استادی متخلف که دانشگاه را محلی برای اغراض سیاسی خود کرده است، نباید برخورد کرد!!. 

اخراج اساتید دانشگاه دولت سیزدهم را زیرسوال برده است
اخراج اساتید دانشگاه دولت سیزدهم را زیرسوال برده است/ مسئولان باعث خروج بیشتر مغزها از کشور نشوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی می آید: 

بسمه تعالی

 

وَأَکْثِرْ مُدَارَسَةَ الْعُلَمَاءِ، وَمُنَاقَشَةَ الْحُکَمَاءِ، فِی تَثْبیتِ مَا صَلَحَ عَلَیْهِ أَمْرُ بلاَدکَ، وَإِقَامَةِ مَا اسْتَقَامَ بهِ النَّاسُ قَبْلَکَ. (نامه 53 نهج البلاغه) 

 ترجمه: با دانشمندان، زیاد به گفت وگو بنشین و با اندیشمندان نیز بسیار به بحث بپرداز تا بدین وسیله، امور کشور اصلاح  شود و آنچه پیش از تو باعث پیشرفت کار مردم بوده است به طور شایسته انجام گردد.  

اخراج برخی اساتید دانشگاه، از تصمیمات بسیار تلخ و ناگواری است که دولت سیزدهم را به شدت زیر سوال برده است. هر گاه ‌بنیانهای فرهنگ جامعه، سست، بی محتوا و دستخوش  ارباب قدرت شود، نتیجه ای جز یاس و‌ هراس و بی اعتمادی و دانش کشی و تصمیمات نادرست نخواهد داشت. چرا در این دولت، تصمیمهای غیر معقول و‌غیرمقبول گرفته شده، استادان دلسوز، اخراج و به جای آن سخن از جذب چند هزار افراد جدید می شود؟ با اخراج استادان مستقل و منتقد، اندک استقلال دانشگاه ها نیز از بین رفته، دانشگاه فاقد توانمندی لازم در جهت کمک به پیشرفت  کشور می گردد. با گزینش گروهی احیانا کم صلاحیت به عنوان استاد، سرنوشت علم و‌ تحقیق در این دولت به کدام سو می رود؟ 

آقای رئیس جمهور که همواره از آینده روشن و توام با پیشرفت سخن می گوید، با کدام نشانه ای به چنین نظری رسیده است؟ سپردن سرنوشت دانشگاه  به دست گروهی خاص و ایجاد موانع برای آزادی اندیشه، روشن است که چه آینده ای را رقم خواهد زد. امیدواریم مسئولان مربوطه دست از تصمیمهای جناحی از سر دانشگاهها بر دارند، و باعث خروج بیشتر مغزها از کشور نشوند. آقایان می دانند که قدرت برای هیچ کس پایدار نیست، جز این که نام نیک برای خود بر جای گذارند. 

 مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، قطع همکاری با برخی اساتید دلسوزی که برای اصلاح روند نظام تصمیم‌گیری کشور به ابراز نظر پرداخته اند، به زیان کشور دانسته و محکوم می نماید. جا دارد دولت سیزدهم به توصیه امیرالمومنین(ع) در نامه به مالک اشتر گوش داده و به جای اخراج این اساتید، هشدارها و نظراتشان را بشنود و برای بهبود وضعیت از آنان کمک گیرد.  امیدواریم که حداقل در امور فرهنگی و علمی، مسیر جناحی دنبال نشود و گرنه جز  تاریکی و ناامیدی و انجماد فکری نتیجه ای نخواهد داشت. علم و دانش و تحقیق تاکنون با هیچ قدرتی عقد اخوت نبسته است. به گواه تاریخ این شیوه های برخورد، به زیان حکومت و مردم تمام شده است.  

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم 

چهاردهم شهریور 1402

- درخواست فوری جبهه اصلاحات از دولت رئیسی درباره معلمان معترض

درخواست فوری جبهه اصلاحات از دولت رئیسی درباره معلمان معترض

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، جبهه اصلاحات ایران در خصوص وضعیت بغرنج و چالش‌برانگیز آموزش و پرورش بیانیه ای صادر کرد:

به نام خدا

 آغاز بهار تحصیلی را خدمت همه دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان گرامی در سراسر کشور تبریک عرض می‌کنیم. نوجوانان و جوانان کشور با عشق و امید به ترسیم آینده‌ای بهتر برای خود و کشورشان، در حالی پای به محیط‌های آموزشی می‌گذارند که نظام آموزشی کشور علاوه بر معضلات پیچیده گذشته، به سبب تورم و گرانی افسار گسیخته، تشدید رویکردهای امنیتی و ایدئولوژیک و در نتیجه ویژه گزینی و خالص سازی با مشکلات و بحران‌های به مراتب بیشتری روبه رو است.
 مواجهه مؤثر با انبوه معضلات نظام آموزشی کشور و کنترل و کاهش آن‌ها نیازمند ثبات و کارآمدی مدیریت و برنامه‌ای همه جانبه است، اما عزل و نصب‌های مکرر مسؤولان وزارت آموزش و پرورش که بیشتر ناشی از جنگ قدرت پنهان و مداخله‌های غیر مسؤولانه  است، آشکارا از بی برنامگی و روزمرگی دولت در اداره این مهم‌ترین و فراگیرترین نهاد آموزشی و تربیتی کشور حکایت دارد. در چنین شرایطی پاسخگویی به حداقل مطالبات به حق معلمان و فرهنگیان، تلاش برای جلب رضایت آنان و ایجاد آرامش و امنیت در فضای آموزشی کشور کمترین کاری است که دولت می تواند انجام دهد، اما با کمال تأسف سپردن امور به دست مسؤولان بی کفایت از یک سو و  کالایی شدن آموزش و بی عدالتی آموزشی از سوى دیگر که نتایج آن در کنکور امسال نیز به وضوح نشان داده شد و در عین حال اعمال محدودیت‌های گوناگون بر معلمان معترض و صدور احکام حبس و محرومیت از تدریس و بازنشستگی‌های اجباری و ... این کمترین انتظار را نیز عملاً منتفی ساخته است. 

نتیجه مجموعه عوامل فوق تنزل کیفیت آموزشی، افت فاحش تحصیلی، تشدید نابرابری آموزشی، ناامیدی و بی انگیزگی معلمان و نهایتاً محروم شدن هرچه بیشتر کشور از نسلی توانمند، تربیت شده و با انگیزه است.

جبهه اصلاحات ایران بر آزادی فوری معلمان دربند، توقف احضارها و بازجویی آنها توسط حراست ها و نهادهای امنیتی و نیز پایان دادن به پرونده سازی برای فرهنگیان معترض تأکید می کند.

ما ضمن بزرگداشت مقام معلم به مثابه نیروی پیشران توسعه همه جانبه کشور و حمایت از مطالبات به حق معلمان، بر ضرورت توجه و اهتمام دولت به معضلات نظام آموزشی کشور و رفع فوری تضییقات و محدودیت‌‌های اعمال شده علیه معلمان معترض تأکید داریم.

از نظر جبهه اصلاحات نقطه عزیمت حل مشکلات نظام آموزشی کشور، پایان دادن به نگاه امنیتی و ایدئولوژیک در اداره زیربنایی ترین نهاد تعلیم و تربیت و رفع تبعیض‌ها و ویژه گزینی‌های ناشی از آن، اتخاذ رویکرد علمی و تخصصی و استفاده از مسؤولان توانمند و با تجربه در اداره نهاد آموزش و پرورش کشور است. تنها در صورت این تغییر بنیادین است که می‌توان انتظار داشت مساعی حاکمیت برای حل معضلات این مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی در مسیری صحیح قرار گرفته و به پشتیبانی معلمان فرهیخته و متعهد کشور و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در مسیر توسعه همه جانبه کشور منجر شود.

جبهه اصلاحات ایران 

شهریور ۱۴۰۲

واکنش حسام الدین آشنا به سمت جدید حدادیان

تدریس در دانشگاه یک حق همگانی نیست!

 

واکنش حسام الدین آشنا به سمت جدید حدادیان/  تدریس در دانشگاه یک حق همگانی نیست!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، حسام الدین آشنا در توییتی نوشت: هر کس حق دارد برای تدریس در دانشگاه تلاش کند اما تدریس در دانشگاه یک حق همگانی نیست .

مهم رقابتی بودن کسب جایگاه استادی، شفافیت مراحل انتخاب استاد و مدیریت تعارض منافع در فرآیند انتخاب ارزیابی و حتی قطع همکاری با مدرسان است .

سعید حدادیان؛ از مداحی سیاسی برای احمدی نژاد تا امضا زدن پای طومار کاندیداتوری رئیسی

گزارشی از حسام الدین آشنا

 دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده جرم سیاسی متهم حسام الدین آشنا به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد. هیات منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست. 

توضیح دانشگاه تهران در باره مداح معروف

توضیح دانشگاه تهران درباره خبر استادی «سعید حدادیان»

عبدالرضا سیف درباره تدریس سعید حدادیان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: حاج سعید حدادیان دارای مدرک دکتری بوده و چندسال است که به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند.

وی با اشاره به دروسی که توسط حدادیان تدریس می شود، افزود: دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می شود.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران یادآور شد: حاج سعید حدادیان از سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.

امروز برخی رسانه ها اعلام کردند دانشگاه تهران در ترم جدید به علی اصغر حدادیان نایینی معروف به سعید حدادیان، واحد تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد برای تدریس داده است.

منبع: مهر

در جواب حسام الدین آشنا و طیف های همسوی ایشان

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- او دارای مدرک دکتری جامعه‌شناسی است. از سال ۱۳۹۴ تدریس دروس مختلف را در دانشگاه تهران به صورت حق‌التدریس برعهده داشته و با توجه به عملکرد موفق و ارزیابی مثبت دانشگاه و دانشجویان از کلاس‌های ایشان و با درخواست مسئولان دانشگاه به تدریس ادامه داده است.

رئیس ‌دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با استناد به سوابق حضور وی در دانشگاه تهران اعلام کرده است که او از سال ۱۳۹۴ در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می‌کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد. در ارزشیابی کارنامه تدریس او آمده است که وی؛

الف- در اولین همکاری خود در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ در درس انقلاب اسلامی ایران با تعداد

۴۱ دانشجو معدل ۱۸/۳۱ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۸/۰۳) و معدل دانشکده (۱۷/۹۸) و حتی معدل دانشگاه (۱۸/۳۰) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.

ب- در کارنامه ارزشیابی ایشان تاکید شده است که او در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ در درس انقلاب اسلامی ایران با تعداد ۳۰ نفر دانشجو معدل ۱۸/۶۷ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۶۵)، معدل دانشکده (۱۷/۷۷) و حتی معدل دانشگاه (۱۸/۲۶) بالاتر بوده است.

ج- عملکرد تدریسی او در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در درس تفسیر موضوعی قرآن با تعداد ۴۸ نفر دانشجو معدل ۱۸/۰۰ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۲۰) و از معدل دانشکده (۱۷/۵۱) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.

د- او بیش از ۶ سال است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به تدریس «ادبیات پایداری» مشغول بوده است.

و....

ایشان تا این‌جای کار، به گواهی اسناد، از نظر علمی و ارائه دروسی که برعهده داشته است از سایر اساتید دانشکده برتر و معدل ارزشیابی او از معدل دانشگاه نیز فراتر بوده است. از این روی فقط بی‌سوادها، آن‌هم نه همه بی‌سوادها، بلکه بی‌سوادهای حسود می‌توانند با او دشمنی ورزیده و کینه‌توزی کنند!

۲- او در ۱۶ سالگی به همراه رزمندگان جهاد سازندگی به جبهه‌های نبرد برای دفاع از اسلام و ایران و نوامیس مردم رفته است و در عملیاتی چون والفجر ۱، کربلای ۴، بیت‌المقدس ۲، ۳ و ۴ و عملیات مرصاد حضور داشته است. برادر او نیز به فیض بزرگ و مقدس شهادت رسیده است و...

با توجه به این کارنامه جهادی تنها وطن‌فروشانی که آرزوی آنها برای تسلط بیگانگان بر ایران برباد رفته است، می‌توانند در هجوم ناجوانمردانه به او زبان بچرخانند و قلم بدوانند.

۳- او یکی از مداحان معروف و شناخته شده و انقلابی اهل‌بیت علیهم‌السلام است و سال‌هاست که با نوای گرم و سروده‌های حماسی خود به ترویج فرهنگ عاشورایی مشغول بوده و هست. او در مدیحه‌سرایی‌ها و مرثیه‌خوانی‌های خود جوانان بسیاری را به فرهنگ اصیل اسلام دعوت کرده و به آنان شور انقلابی و درس آزادگی داده است و...

از این روی فقط کسانی که با اسلام و انقلاب و قیام سیدالشهداء سر ناسازگاری دارند می‌توانند در شمار حمله‌کنندگان به او قرار بگیرند.

۴- او دکتر سعید حدادیان است که برخلاف بسیاری از تازه به دوران رسیده‌های عقده‌ای که بی‌سوادی خود را زیر مدرکی که معلوم نیست چگونه کسب شده، پنهان می‌کنند، هیچ‌گاه حاضر نشده پیشوند «‌دکتر»، «‌عضو هیئت علمی دانشگاه‌»، «‌رزمنده دفاع مقدس‌»، «‌برادر شهید» و.... را به نام خود بیفزاید و همیشه ترجیح داده است که او را حاج سعید حدادیان و ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام بنامند.

۵- کاش مسئولان محترم دانشگاه‌ها کارنامه و نمره ارزشیابی تمامی اعضای هیئت علمی را برای اطلاع عموم و مخصوصاً دانشجویان هر رشته تحصیلی اعلام می‌کردند تا سره از ناسره جدا شود و بی‌صلاحیت‌هایی که با واسطه‌گری این و آن بر کرسی هیئت‌های علمی نشسته‌اند (بخوانید نشانده شده‌اند) از صاحب صلاحیت‌هایی نظیر سعید حدادیان قابل تشخیص باشند.

۶- و بالاخره سخنی خطاب به برادر عزیزم حاج سعید حدادیان در میان است و آن، این که: نیم نگاهی به طیف کسانی بینداز که این روزها آتش توپخانه اجاره‌ای خود را به سوی تو گشوده‌اند! چه می‌بینی؟! آیا مخالفت و حمله آنها به تو سند درستی راهی نیست که برگزیده‌ای؟! راستی! هیچ فکر کرده‌ای که چقدر شرم‌آور بود اگر خدای نخواسته! این اجق وجق‌های بی‌سواد و وطن‌فروش زبان و قلم به حمایت از تو می‌چرخاندند؟!

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید